15 грудня 2025 року на виконання п. 37 Програми спільної діяльності між Національною академією педагогічних наук України та Національною академією правових наук України на 2024-2026 роки, було проведено науково-практичний вебінар присвячений практичним кейсам застосування антиплагіатної програми StrikePlagiarism та міжнародним політикам застосування ШІ у вищій освіті на прикладі досвіду університетів Швеції, Данії та Фінляндії.
Спікером виступив Кирил Котун, кандидат педагогічних наук, старший дослідник, старший науковий співробітник відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих, голова комісії з академічної доброчесності Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Співголова Кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» НАПН України.
Захід проведено для наукових працівників Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України (Любчич Анна – к.ю.н., ст.д., учений секретар Інституту; Кохан Вероніка – к.ю.н., ст.д., завідувач наукового відділу Інституту; Стріжкова Алла – к.ю.н., с.н.с.; Бредіхіна Вікторія – к.ю.н., доц., п.н.с.; Мамаєв Ілля – м.н.с.; Макаров Михайло – PhD, н.с.; Подрез-Ряполова Ірина – к.ю.н., завідувач наукового відділу Інституту та ін.).
Проведення зазначеного науково-практичного вебінару є своєчасним і надзвичайно важливим у контексті сучасних викликів цифрової трансформації вищої освіти, зокрема поширення інструментів штучного інтелекту та необхідності забезпечення академічної доброчесності. Захід сприяв поглибленню міждисциплінарного діалогу між представниками педагогічної та правової наук, обміну практичним досвідом використання антиплагіатних технологій, а також осмисленню міжнародних підходів до регулювання застосування ШІ у вищій освіті на прикладі провідних університетів зазначених країн. Отримані результати мають важливе значення для вдосконалення національних політик, нормативно-правового забезпечення та інституційних практик у сфері забезпечення якості освіти й дотримання принципів академічної доброчесності в Україні.
З окремими аспектами, окресленими під час вебінару, можна ознайомитися у публікації за покликанням:
Котун, К. (2025). Міжнародні політики застосування ШІ у вищій освіті: досвід Швеції, Данії та Фінляндії. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи, 27(1), 160-177. https://doi.org/10.35387/od.1(27).2025.160-177

