Російська Федерація
Назва | Основні моменти |
Федеральний закон «Про особливі економічні зони в Російській Федерації» від 22 липня 2005 р. N116-ФЗ | У Російській Федерації діє 25 ОЕЗ.
Для прикладу наведемо преференції для резидентів особливої економічної зони РФ «Алабуга»: – режим вільної митної зони, при якому іноземне обладнання розміщується і використовується в межах особливої економічної зони «Алабуга» без сплати митних зборів і ПДВ; – скасування експортних мит на вивезення виробленої продукції; – резиденти ОЕЗ «Алабуга» звільнені від податку на майно з моменту постановки майна на облік і від земельного податку з моменту виникнення права власності на земельну ділянку; – крім земельних ділянок, що надаються інвесторам за досить низькою ціною, резидент ОЕЗ «Алабуга» отримує доступ до повністю підготовленої інженерної інфраструктури. До кордонів ділянок підводяться електрика, газ, тепло та інші інженерні комунікації; – ставка податку на прибуток організації знижена до 2% протягом перших п’яти років діяльності (наступні п’ять років ставка становить 7% і далі до 2055 зберігається в розмірі 15,5%); – повне звільнення від сплати транспортного податку, земельного і майнового податку що підлягають зарахуванню до бюджету республіки. |
Фінансова підтримка | Головним інструментом стимулювання експорту є його кредитування, в РФ наданням пільгових експортних кредитів займаються: ДК «Зовнішекономбанк», ЗАТ «Росексімбанк», ВАТ «МСП Банк», а наданням експортних кредитів із субсидуванням процентної ставки – ДК «Зовнішекономбанк» |
Страхування | Страхову підтримку експортерів Росії здійснює ВАТ «Російське агентство зі страхування експортних кредитів і інвестицій» (ЕКСАР) Продукти АТ «ЕКСАР» призначені для захисту російських експортерів (а також банків, що їх фінансують) від ризику неплатежу іноземного контрагента по: – експортним кредитам; – експортним поставкам, здійснюваним на умовах відстрочення платежу; – підтвердженим акредитивам. АТ «ЕКСАР» забезпечує: 1. Страхування кредиту покупця. Продукт призначений для захисту російського або іноземного банку від ризику неповернення кредиту. Покриття поширюється на кредит, наданий іноземному позичальникові для виконання зобов’язань за експортним контрактом, укладеним з російським експортером. 2. Страхування кредиту постачальника. Продукт призначений для захисту російських експортерів (а також банків, що їх фінансують) від ризику неплатежу іноземного покупця. Покриття поширюється на окремі поставки, які здійснюються на умовах відстрочення платежу. 3. Комплексне страхування експортних кредитів. Продукт призначений для захисту російських експортерів (а також банків, що їх фінансують) від ризику неплатежу іноземного покупця. Покриття поширюється на регулярні поставки однорідних товарів, які здійснюються на умовах відстрочення платежу. 4. Страхування підтвердженого акредитива. Продукт призначений для захисту банку, що підтверджує акредитив, від ризику неотримання відшкодування по ньому. Покриття поширюється на акредитиви, виставлені іноземними банками для оплати експорту російських товарів (робіт, послуг). 5. Страхування гарантій. Продукт призначений для захисту російських експортерів, які надали гарантію, від ризику її виконання з причин, не пов’язаних з порушенням зобов’язань з боку експортера. |
Інформаційна підтримка | Інформаційно-консультаційні заходи здійснюють: – Торгові представництва Російської Федерації в іноземних державах – державні органи, які представляють інтереси РФ за кордоном з усіх питань зовнішньоекономічної діяльності, включаючи безоплатну допомогу російським компаніям і регіонам, які бажають вийти на зовнішні ринки. Основними завданнями торгових представництв є: * представлення державних інтересів Росії в галузі зовнішньоекономічних зв’язків і забезпечення захисту таких інтересів; проведення ефективної зовнішньоекономічної політики держави та сприяння розвитку торговельних та економічних зв’язків суб’єктів РФ; * участь у реалізації міждержавних торговельно-економічних угод; * захист економічних інтересів російських експортерів та імпортерів, надання їм всебічного сприяння у здійсненні ділових контактів, розвитку нових напрямків і форм економічного та науково-технічного співробітництва; * моніторинг та контроль над виконанням двосторонніх угод про торговельне та економічне співробітництво; * участь у роботі з просування устаткування і наукомістких технологій з Росії на світові ринки; * підготовка кон’юнктурних матеріалів про ситуацію на товарних ринках, а також інформаційна та консультаційна допомога, сприяння проведенню торговельних виставок і рекламних кампаній). З переліком таких торгових представництв можна ознайомитися за посиланням: http://www.ved.gov.ru/rus_export/exporters_support/trade_representative_abroad/ Відповідно з російським законодавством торгові представництва надають на безоплатній основі необхідну інформаційно-консультаційну допомогу російським учасникам зовнішньоекономічної діяльності незалежно від форми власності, розміру статутного капіталу та місця реєстрації. Зокрема, за підтримки торгових представництв регулярно організовуються бізнес-місії, які допомагають російським експортерам розвивати ділові зв’язки за кордоном. Крім цього, Торгові представництва готують інформаційно-аналітичні матеріали, зокрема, путівники для бізнесу та огляди економіки країни перебування, проводять моніторинг економічної ситуації, сприяють укладенню й реалізації міжнародних угод, надають підтримку зовнішньоекономічним проектам найбільших російських компаній. – Регіональні центри підтримки експортно-орієнтованих суб’єктів малого та середнього підприємництва. – Європейський інформаційний кореспондентський центр. Промоутерсько-організаційні заходи здійснюють: – Мінекономрозвитку Росії. – Торгові представництва Російської Федерації в іноземних державах. – Регіональні центри підтримки експортно-орієнтованих суб’єктів малого та середнього підприємництва. Реалізація паспортів проектів російських компаній і регіонів: – Мінекономрозвитку Росії. – Торгові представництва Російської Федерації в іноземних державах. Підтримка виставково-ярмаркової діяльності: – Мінпромторг Росії. Бізнес-місії Мінекономрозвитку Росії: – Мінекономрозвитку Росії. – Торгові представництва Російської Федерації в іноземних державах. Міжурядові комісії з торговельно-економічного та науково-технічного співробітництва між Російською Федерацією та іноземними державами: – Мінекономрозвитку Росії. Російські Ділові ради із зарубіжними країнами: – Торгово-промислова палата Російської Федерації. – Російський союз промисловців і підприємців. Усунення бар’єрів для експорту здійснюється за допомогою: – покращення умов з доступу товарів і послуг на зовнішні ринки (Мінекономрозвитку Росії); – спрощення митних процедур, усунення адміністративних бар’єрів (Мінекономрозвитку Росії, Автономна некомерційна організація «Агентство стратегічних ініціатив»). Торговими бар’єрами є існуючі обмеження в доступі російських товарів на зарубіжні ринки. Робота щодо виявлення та усунення обмежень у торговій політиці зарубіжних країн, що негативно впливають на доступ російської продукції, здійснюється за наступними напрямками: * профілактика і запобігання встановлення необґрунтованих торгових бар’єрів на шляху конкурентоспроможного російського експорту, включаючи роботу з перегляду діючих антидемпінгових заходів та лібералізації інших бар’єрів у торгівлі з боку торгових партнерів Російської Федерації; * усунення дискримінаційного підходу щодо російських компаній на зарубіжних ринках (включаючи вирішення проблеми визнання ринкового статусу російської економіки і дискримінаційного встановлення антидемпінгових, компенсаційних і спеціальних захисних заходів); * захист російських інтересів з торговими партнерами на двосторонньому та багатосторонньому рівнях; * підтримка середніх і малих підприємств-експортерів; * підготовка єдиної переговорної позиції Російської Федерації із забезпечення сприятливих умов для суб’єктів підприємницької діяльності за кордоном, у тому числі середнього та малого бізнесу включає регулярні консультації із зацікавленими відомствами і російськими компаніями; * методичне, організаційне та експертне сприяння російським виробникам та експортерам при виявленні торговельних бар’єрів, включаючи заходи торговельного захисту; * роз’яснювальна робота з російськими виробниками та експортерами з підвищення їх знань у багатосторонніх торговельних домовленостях; * формування договірно-правової бази інтеграційних об’єднань за участю Російської Федерації, зокрема Союзної Держави, Митного союзу, ЄврАзЕС та СНД, з погляду забезпечення їх торговельно-політичних інтересів, включаючи питання сприятливого доступу російських товарів. |