27 червня 2024 року в Інституті педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України відбувся плановий круглий стіл «Євроінтеграційні процеси в сучасній науці та освіті України».
Захід проведено співробітниками відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Співорганізаторами круглого столу виступили Науково-дослідний інститут правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України, Науково-дослідний інститут вивчення проблем злочинності імені академіка В.В.Сташиса НАПРН України, Державна установа «Інститут громадського здоров’я імені Марзєєва» НАМН України.
У роботі круглого столу взяли участь більше п’ятидесяти учасників, серед яких були науковці та аспіранти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, представники наукових установ НАПН України, Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України, Науково-дослідного інституту вивчення проблем злочинності імені академіка В.В.Сташиса НАПРН України, Державної установи «Інститут громадського здоров’я імені Марзєєва» НАМН України, студенти Національного університету біоресурсів і природокористування України.
Зустріч відбулася у змішаному форматі.
Організатори, співорганізатори та гості заходу зібралися з метою обговорення питань, що стосуються євроінтеграційних процесів в сучасній науці та освіті України. У ході роботи круглого столу відбулася відкрита дискусія щодо проблем психологічного підґрунтя до впровадження та реалізації євроінтеграційних процесів в освітньо-науковому просторі України; змісту європейських цінностей та їх впливу на трансформації ставлення сучасної молоді.
З доповідями виступили Анна Любчич, кандидат юридичних наук, старший дослідник, учений секретар Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України «Проблеми формування науково-дослідницького середовища в Україні»; Вероніка Кохан, кандидат юридичних наук, старший дослідник, завідувач наукового відділу правового регулювання структурно-технологічного розвитку економіки Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України «Види професійної адаптації ветеранів війни у сфері освіти»; Ірина Подрез-Ряполова, кандидат юридичних наук, завідувач наукового відділу правового забезпечення інноваційної діяльності Науково-дослідного інституту правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України «Окремі питання забезпечення євроінтеграційних процесів в сучасній науці».
Жвава дискусія відбулася у площині обговорення можливостей сучасної молоді продовжувати навчання у країнаї ЄС. Свої міркування озвучили Мирослава Вовк, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу змісту і технологій педагогічної освіти, член кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України «Феномен транкультурної компетентності у контексті інтеграції психології до європейського дослідницького простору»; Марія Димченко, студентка 3 курсу освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів, спеціальності 053 «Психологія» Національного університету біоресурсів і природокористування України та Марина Комінська, студентка 3 курсу освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів, спеціальності 053 «Психологія» Національного університету біоресурсів і природокористування України «Про особливості навчання у старшій школі Польщі».
Про виклики, що постають на шляху євроінтеграції сучасних науковців окреслено у доповідях Олени Ігнатович, доктора психологічних наук, старшого наукового співробітника, завідувача відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України «Феномен транкультурної компетентності у контексті інтеграції психології до європейського дослідницького простору»; Галини Татаурової-Осики, кандидата психологічних наук, старшого наукового співробітника відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України «Обмежувальні критерії стажування для українських науковців у країнах ЄС»; Оксани Радзімовської, кандидата психологічних наук, старшого наукового співробітника відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України «Взаємодія вчених різних країн у подоланні професійного вигорання працівників освіти»; Марини Головченко, молодшого наукового співробітника відділу змісту і технологій педагогічної освіти, Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України «Медіакомпетентність сучасного науковця: європейський досвід».
З темою «Особливості професійної орієнтації в ЄС» виступив Іван Заєць, кандидат психологічних наук, науковий співробітник відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України.
Про необхідність розвитку м’яких навичок зазначили Оксана Білоус, аспірантка Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України та Регіна Гостенко, студентка 3 курсу освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів, спеціальності 053 «Психологія» Національного університету біоресурсів і природокористування України.
Предметом обговорення також стало вшанування рідної мови та необхідність вивчення іноземних мов у контексті євроінтеграційних процесів. З доповіддю «Зарубіжний досвід музейної педагогіки» виступила Наталія Філіпчук, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, провідний співробітник відділу змісту і технологій педагогічної освіти, член кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України.
За підсумками роботи круглого столу було ухвалено наступні рішення:
- Надалі просувати ідеї людиноцентризму та демократичні принципи у сферах освіти і науки.
- Активно впроваджувати принципи демократії у громадянське суспільство України.
- Використовувати напрацювання європейських та українських вчених у напрямі підвищення якості надання психолого-педагогічних послуг у період невизначеності та війни.
За результатами роботи круглого столу підібрано кейс матеріалів, що стосуються зазначеної тематики та розкривають її суть.
Висловлюємо щиру вдячність учасникам круглого столу за активну участь у обговоренні гострих та актуальних питань євроінтеграційних процесів в сучасній науці та освіті України.